14 februari 2024 Contact Terug naar Napoleon

Napoleon blikt resoluut naar de toekomst

Datum: 7 november 2022

Napoleon Sports & Casino krijgt dit najaar een nieuwe look. Het Belgische entertainmentbedrijf houdt vast aan het iconische beeld van de Franse keizer Napoleon. Die blikt voortaan wel resoluut naar de toekomst in plaats van naar het verleden. De visuele merkidentiteit wordt bovendien een pak strakker getrokken. De legendarische ‘bicorne’ hoed van de kleine generaal inspireerde Napoleon ook tot dynamische stijlelementen zoals een halo. De rode ster wordt achterwege gelaten. 

 

Met deze brand refresh zet Napoleon haar groeiambities kracht bij. Met Responsible Gaming als blijvende kernwaarde wil Napoleon blijven innoveren om zo haar marktleiderschap in casinospelen uit te bouwen, zowel in Vlaanderen als Wallonië. Napoleon wil daarnaast voor nog meer Belgische consumenten de eerste keuze worden voor sportweddenschappen. Tot slot wil het een stevige connectie maken met een nieuwe generatie liefhebbers van casinogames en sportweddenschappen, o.a. met een innovatief aanbod. 

 

All-in op spanning 

“Met deze brand refresh onderstrepen we ons 360°-aanbod. Bij ons kun je een flinke dosis thrills beleven in een veilige en verantwoorde omgeving. Online, op je smartphone of in onze casino’s: spanning, beleving en emotie staan centraal”, licht Napoleon-CEO Tim De Borle toe. “Onze visuele identiteit sluit daar nu naadloos bij aan: snedig, wendbaar, op zoek naar een portie gezonde spanning en gedeelde emotie.” aldus De Borle. 

 CMO Stefan Venken voegt toe: “We doen deze merkevolutie met respect voor de geschiedenis van Napoleon Sports & Casino, maar zonder er ons door te laten beperken.” “Napoleon Sports & Casino was onze naam, maar we hebben al een aantal namen gehad doorheen de jaren. Napoleon is duidelijk, vriendelijk en veel gemakkelijker om te communiceren terwijl we toch voldoende differentiatie kunnen bieden tussen Sports en Casino. Het blijft ook de vertrouwde Napoleon, maar geüpdatet, met de blik naar de toekomst, grootser, net zoals onze ambitie om aan alle elementen van onze dag thrills toe te voegen.” concludeert Venken. 

Om onnodige verspilling te voorkomen zal de overgang naar het nieuwe logo in verschillende fases gebeuren, met als eerste stap de digitale aanwezigheid van Napoleon. In latere stappen zal Napoleon de nieuwe huisstijl bij haar live casino-studio, de arcades en het hoofdkantoor uitvoeren. De nieuwe identiteit zal dus een tijdje samen opduiken met het oude logo. 

Andere artikelen

26 januari 2024

Grand Casino Knokke krijgt voor de derde keer award als Beste Casino van België

Het Grand Casino Knokke werd door de World Casino Awards voor het derde jaar op rij uitgeroepen tot…

Lees meer
17 november 2023

Convenant “Zorgplicht”: spelers beschermen in een digitale wereld

In een gezamenlijke inspanning om een veiligere sp...

25 september 2023

Napoleon ondersteunt Remco Evenepoel en Oumi Rayane’s inzamelactie voor de slachtoffers in Marokko

Als sponsor van Soudal Quick-Step Pro Cycling Team...