Speler wordt slachtoffer van verbod op kansspelreclame
Het ingediende KB van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne doet uiteraard heel wat stof opwaaien. Bij Napoleon Sports & Casino sluiten we ons volmondig aan bij het statement van onze belangenvereniging BAGO (Belgian Association of Gaming Operators).
Dat volledige statement lees je hier: https://bago.be/consument-eerste-slachtoffer-van-verbod-op-kansspelreclame/
Bij Napoleon is de bescherming van de speler al jarenlang onze kernwaarde en een reclameban zal net het omgekeerde effect oogsten. Onze boodschappen rond verantwoord spelen zullen spelers moeilijker bereiken, terwijl ze in de armen van de illegale en onveilige operatoren geduwd worden.
Onze aanpak rond consumentenbescherming kunnen we nog verduidelijken met 3 concrete investeringen die Napoleon doet.
1. Om ons Responsible Gaming-team te ondersteunen, investeren we in Artificial Intelligence. Dat staat ons toe om snel in te grijpen als een speler risicogedrag zou vertonen.
2. Met onze partnervoetbalploegen lanceerden we dit jaar de Always Keep Control-sensibiliseringscampagne. We stonden onze plek op de shirts af om het belang van verantwoord spelen te onderstrepen. Die actie trokken we door op o.a. de social media en LED-boarding.
3. Als Belgisch bedrijf zijn we trots op die verankering en steunen we Belgische sportverenigingen. Daarmee maken we goeie ethische afspraken. Zo staat ons logo bvb. niet op shirts in de jongerencollectie.
Sowieso blijven we open staan voor de dialoog om naar een goeie gebalanceerde hedendaagse reglementering te gaan over advertising, met de belangen van de speler centraal.
Foto: BAGO-voorzitter Tom De Clercq geeft een interview